söndag 17 juli 2011

Grilltermomter rolls roys Maverick ET-732

Under gårdagen när jag gjorde Pulled Pork på WSM:n kom jag fram till att det vore skönt om jag även kunde få  rökens temperatur trådlöst. Nu när jag har läst på hittade jag Maverick ET-732 som är efterföljaren till den populära smoker templäsaren ET-73.



ET-732 har nu fått en extern antenn vilket har gjort att mottagningen har blivit avsevärt bättre. Den har två givare. En för köttet och en för grillgallret. Sändaren har även en liten hållare så att den enkelt kan hängas på sidan av din BBQ. Den enda nackdel jag hittills har lyckats läsa till mig är att den tidigare modellen ET-73 var väldigt långsam på att läsa av kött temperaturen. Det kunde ha en eftersläpning på så mycket som 60 sekunder.

För ytterligare läsning om stektermometrar generellt rekommenderar jag:
http://www.amazingribs.com/BBQ_buyers_guide/thermometer_buying_guide.html

En bra beskrivning av denna trådlösa stektermomter finns i filmen nedan.


Den enda butik i Sverige jag har lyckats hitta denna produkt hos är Essblads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar